Mailing Fabryki Słów: Na styku sztuki i publicystyki - nowa okładka do książki Rafała A. Ziemkiewicza

Szanowni Państwo!


Historia ilustracji, która posłużyła za główny motyw okładki do „Myśli nowoczesnego endeka” Rafała A. Ziemkiewicza, rozpoczęła się całkiem daleko stąd, we włoskim Trydencie. Właśnie tam ogłoszono konkurs o charakterze satyrycznym, zatytułowany „Powolność”, w którym Jerzy Głuszek postanowił wziąć udział.
- Pomysł zrodził się nagle, jednak nie byłem do końca przekonany, czy dobrze trafiłem w temat – wspomina Jerzy Głuszek. -  Być może idea tej pracy nosi w sobie znamiona mojej osobistej sytuacji życiowej z tamtego okresu? Może przyszedł mi do głowy, bo po prostu tak czułem się ze swoją rzeczywistością? Coś w tym jest…
W pierwotnej wersji narrację pracy wzmacniała postać kobiety siedzącej na przodzie owej „solidnej” łodzi. Całość prezentowała takie znaczenia jak: niemożność, iluzję, trwanie w miejscu, niepewność jutra, podróż donikąd czy beznadziejność sytuacji.

- Przerzucenie i zaadaptowanie pomysłu z ilustracji satyrycznej na okładkę książki, tak by prezentowała poruszane w niej problemy w sposób nieco ironizujący i zdystansowany, wydało mi się dobrym rozwiązaniem – dodaje Jerzy Głuszek. - Nie ukrywam, że intrygują mnie reakcje Czytelników.



„Powolność” według Jerzego Głuszka została uhonorowana pierwszą nagrodą trydenckiego konkursu.

Myśli nowoczesnego endeka”, najnowsza książka Rafała A. Ziemkiewicza pojawi się w księgarniach już 19 października. To pozycja wyjątkowa i będzie się o niej w Polsce mówiło.

Komentarze