8 maja - premiera sześciu znakomitych tytułów Grupy Wydawniczej Foksal!

Szanowni Państwo,
z ogromną przyjemnością zapraszamy do lektury nowości Grupy Wydawniczej Foksal:

Czesław Miłosz i Sergiusz Piasecki nigdy nie darzyli się sympatią.
Obu pisarzy podzieliła kobieta…

Sergiusz, Czesław, Jadwiga – najnowsza książka Marii Nurowskiej!
Odważna, bezkompromisowa powieść o tragicznych losach trójki bohaterów, o których inni biografowie ledwo napomykają.

Literatura piękna, Wydawnictwo W.A.B. 2013


Przedwojenne Wilno. On jest młodym zdolnym poetą, ona piękną, zakochaną w nim studentką prawa. Kiedy on zostawia ją w krytycznym momencie, z czasem pojawia się ten trzeci – wrażliwy bandyta, który zaopiekuje się porzuconą kobietą. W tle: wojenna zawierucha i lata emigracyjnej tułaczki. Historia ta dotyczy dwóch wyjątkowych postaci z artystycznego parnasu: Czesława Miłosza - przyszłego noblisty, wówczas początkującego poety, oraz Sergiusza Piaseckiego - byłego przestępcy, szpiega i więźnia, a zarazem literackiego odkrycia lat trzydziestych.





Książki Marii Nurowskiej zostały przetłumaczone na szesnaście języków, w tym chiński i koreański. We Francji i w Niemczech były bestsellerami.
Zapraszamy do odwiedzenia stron autorki:



Pierwsza powieść o emigracji zarobkowej w Polsce.

Ukrainka Barbary Kosmowskiej  mówi więcej o życiu emigracji zarobkowej w Polsce
niż raporty socjologów i dziennikarzy.

Literatura piękna, Wydawnictwo W.A.B. 2013


Współczesna Warszawa. Do miasta przybywają tym samym pociągiem dwie kobiety, Iwanka Matwijenko i Zofia Wolska. Iwanka jest młodą wiolonczelistką z Ukrainy, w Polsce chce zarobić na dom, który dzielić ma z Mykołą, także muzykiem. Jej narzeczony przetarł już polskie szlaki - od jakiegoś czasu mieszka w Warszawie, pracuje w pizzerii, a wieczorami gra w knajpie. Iwance także marzy się praca zgodna z jej wykształceniem, ale oczywiście, będąc Ukrainką, może co najwyżej zarabiać jako sprzątaczka lub gosposia.





Miałam rano wsiąść do pociągu i wracać do Warszawy, ale nad ranem zaczęłam czytać tę książkę. Potem pomyślałam, że polecę samolotem, później. Odwołałam wszystko, zostałam w hotelu, przeczytałam i dopiero zaczęłam żyć na nowo. Nie można się oderwać, nie można opuścić bohaterki. A potem nie można zapomnieć.
Krystyna Janda




Arcypolski, europejski i ogólnoludzki, wstrząsający i rozbrajający, jedyny w swoim rodzaju: Rudnicki.

Trzy razy tak! – nowy zbiór brawurowych opowieści Janusza Rudnickiego,
jednego z najoryginalniejszych pisarzy polskich.

Literatura piękna, seria archipelagi, Wydawnictwo W.A.B. 2013

Jeździłem i pisałem. Tłukłem się po Europie jak diabeł po piekle. Jeździłem tyle, że krok mi się zmienił, po chodniku chodzę tak jak w korytarzu pociągu, szeroko, na rozstawionych nogach. Stałem się urządzeniem przenośnym, podłączyć mnie można do każdego gniazda. Tak Rudnicki mówi o swojej nowej książce. I faktycznie, co kilka stron każe jej bohaterowi przenosić się z miasta do miasta, z kraju do kraju, w końcu z kontynentu na kontynent. Gnać od tematu do tematu i od awantury do awantury. A także przeskakiwać z teraźniejszości w przeszłość, do dzieciństwa, które im odleglejsze, tym częściej każe do siebie wracać.

Znakomita literatura. Szalony język i dziki humor idealnie równoważą tu gorycz dojrzałości i samotność. Obrazki z głębin PRL-u nakładają się na kolorowe prospekty Wspólnej Europy. Co i rusz na horyzoncie pojawia się śmierć.

 
Chciałam go zamordować, jeśli nic nowego nie wyda. I wydał.
Magdalena Cielecka

Nie wierzyłam, że jeszcze komuś ktoś za mojego życia podaruje taki talent!
Magda Umer

Janusz Rudnicki jest żyjącym pisarzem, co sprawia, że po każdą kolejną książkę sięgam chętnie i z nadzieją. Że będzie lepiej. Oczywiście jeszcze lepiej!
Maciej Stuhr


Jak Lech Wałęsa przechytrzył komunistów Reinhold Vetter

literatura faktu
seria Fortuna i Fatum, Wydawnictwo W.A.B. 2013
przełożył Viktor Grotowicz


ü  Charyzmatyczny lider ruchu społecznego
ü  Laureat pokojowej Nagrody Nobla
ü  Pierwszy prezydent demokratycznej Polski
ü  Polak znany w każdym zakątku świata



Jaki naprawdę jest Lech Wałęsa?
Czy współpracował z SB?
Czy dobrze rządził Polską?
Jak był odbierany na Zachodzie?
Co jest prawdą, a co przekłamaniem na jego temat?

Sensei i miłość Hiromi Kawakami
Przekład: Anna Zalewska
seria Don Kichot i Sancho Pansa, Wydawnictwo W.A.B. 2013
Ta książka jest jak lekcja szczęścia. Kawakami pisze o drobnych gestach i niepozornych rzeczach, które rozjaśniają życie 
„Le Figaro littéraire”
[Powieść Kawakami] przypomina film Dym Wayne’a Wanga – ta sama powolna narracja, to samo skrępowanie w wyrażaniu uczuć i ten sam pomysł na zamknięcie prawie całej akcji w małym sklepiku. […] Autorka nawleka drobiazgi, miniobserwacje, spojrzenia na sznurek narracji, aż ni z tego, ni z owego okazuje się, że mamy do czynienia z poważną opowieścią o miłości – Leszek Bugajski, „Newsweek”

  

 Zmartwychwstały Craig Russell
Przekład: Jerzy Malinowski
Seria mroczna, Wydawnictwo W.A.B. 2013

Craig Russell po raz kolejny stworzył wciągającą historię, która nikogo nie pozostawi obojętnym!

Dwa morderstwa w ciągu 24 godzin: znany kiedyś radykalny obrońca przyrody oraz genetyk, który pracował nad zagadnieniem dziedziczenia, zostają znalezieni martwi. Jan Fabel i jego ludzie z wydziału zabójstw pracują pod ogromną presją. Rozpętuje się medialna burza, prasa pisze już o seryjnym zabójcy, Hamburskim Fryzjerze. Czy zbrodnie w Hamburgu to makabryczny rytuał, czy chodzi może o zemstę?
http://www.wab.com.pl/images/cache/c8bc7a1d97ab35f46e0d25bb26543f5b.jpg

Komentarze