Parnas z 8.11.11 ;)

Wybaczcie spóźnienie Moi Drodzy Czytelnicy! Nawał pracy, zmęczenie... ech.. urwanie głowy..

a więc tak mniej więcej wyglądał "Parnas" wczoraj:

(treść częsciowo korygowana, bez dygresji i mojego chrzanienia)


Wtorek, 8.listopada, 2011 rok…(był wczoraj)

Witam serdecznie…. Pora na co-tygodniową porcję wieści ze świata literatury, prozy i poezji ;)
(Przyprawionych szczyptą muzyki  najwyższego gatunku.)

Krzysztof Chmielewski z tej strony,
Audycja Parnas – literacka poniekąd ;)

A słuchaliście (mam nadzieję) Radia Egida,

I prośba – słuchajcie bez ustannie ;) 


No i kalendarium…
Pomyślałem, że warto wrócić do formuły sprzed roku, a więc wczoraj dodatkowo sekunda wspomnień bowiem
była
163 rocznica urodzin Brama Stokera,
O tak…  autor Draculi…  fenoment, rewolucja…



Ale tak już standardowo…

Co się u nas dziej ;)
BS
Dwie rzeczy, nie koniecznie związane z literaturą…

2011-11-10 Sala konferencyjna 112-114 / I p. - Ligonia 7 godz. 11:30
 \"Leśnymi ścieżkami\" warsztaty dla podopiecznych Śląskiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski i Osobom z Upośledzeniem Umysłowym w Katowicach \"Szansa\" Org. Dz. Integracyjno-Biblioterapeutyczny

 2011-11-10 Sala 25, ul. Ligonia 5-7 godz. 17:00
 Wernisaż wystawy \"Przygoda z malarstwem (Muza, Uczeń, Mistrz)\" Krzysztofa Florka i Andrzeja Wasylika Org. Dz. Integracyjno-Biblioterapeutyczny

MBP Katowice

Andrzej M. Grabowski

Spotkanie autorskie z Andrzejem M. Grabowskim autorem scenariuszy filmów animowanych, bajek muzycznych, piosenek i programów telewizyjnych dla dzieci: Tik Tak, Fasola, Wyprawy profesora Ciekawskiego, Ciuchcia, Budzik. Dzieciom znany jest jako Pan Tik Tak i jako Profesor Ciekawski. Jest współzałożycielem dziecięcego zespołu Fasolki.
Prowadzenie Marta Fox.

14 listopada (poniedziałek) 2011 r., godz. 17.00
Filia nr 3, ul. Gliwicka 93, Katowice – Załęże


No i miałem przygotować wiersza Konrada Małka, zmarłego nieco ponad tydzień temu poety..
Miałem być wczoraj na spotkaniu „bez-autorkim”..
Niestety…
Już sił i czasu zabrakło….

Ale wiersz mam,
Pozwolę sobie zacytować:

"Jak się dowiem,
że mnie zdradziłeś,
to cię zabiję"
- teraz już wiesz,
czy Cię zdradziłem
- teraz już wiesz,
jak mnie zabijasz,
miłością,
tylko to zabija,
reszta nie istnieje"

z tomu Nie martwcie się
poświęcił go zmarłej żonie.
A teraz do niej dołączył.

 (pobrałem z bloga Pani Marty Fox)


Jeszcze raz: cześć jego pamięci.








MBP Zabrze

Zabrzańska Jesień Literacka
do 15 listopada








FABRYKA SŁÓW

1.
Strasznie mi się podobasz


Andrzej Pilipiuk, Magdalena Kozak, Rafał Dębski, Marcin Mortka, Adam Przechrzta, Dariusz Domagalski

Sześć umysłów, sześć piór, sześć opowieści. Jak czytamy na stronie Fabryki…
Zawartość?:
W antologii znajdą się opowiadania:

Andrzej Pilipiuk „Wunderwaffen”
 Dariusz Domagalski „Wędrowiec”
 Magdalena Kozak „Strasznie mi się podobasz”
 Marcin Mortka „Impostorzy”
 Rafał Dębski „Konstelacja Ananke”
 Adam Przechrzta „Miasto cieni i luster”

Możemy się spodziewać krótkich form. Ale Ci autorzy są z tym dobrzy.
Zapraszam do czytania, kupowania….
A kto przeczyta,
A mnie słucha – coś o tym napisze ;)




2.


Magia krwawi
Ilona Andrews

Jak wspominałem w ubiegłym tygodniu,
Nie jest to

Komentarze