Mama dookoła świata" - książka Ofelii Grzelińskiej już w księgarniach!




·        Jak to możliwe, że w Japonii ciąża trwa dziesięć miesięcy?
·        Dlaczego w Indonezji coraz większą popularność zyskuje poród z zastosowaniem hipnozy?
·        Jak smakuje i na co wpływa napój zrobiony z gniazd jaskółek, który piją chińskie matki?

Praktyki młodych mam z całego świata bardzo się różnią. Mogą zaskakiwać, budzić wątpliwości, a nawet niepokój…
Autorka Mamy dookoła świata opisuje życie kobiet doświadczających macierzyństwa z daleka od miejsc, w których się wychowały,
pisze o spotkaniu innych kultur i różnych sposobach postrzegania rzeczywistości.


Ofelia Grzelińska
Mama dookoła świata
Premiera 28 listopada 2012 r.


Asrini z Indonezji w czasie ciąży i przez pierwszy rok życia dziecka nie opuszczała domu po zmroku i co rano trzymała swoją nowo narodzoną córkę do góry nogami. Shweta powiedziała mi, że hinduskie noworodki przychodzą na świat z owłosieniem na całym ciele, dlatego w Indiach peeling to podstawa pielęgnacji niemowląt. Według Sai w Japonii to honor urodzić naturalnie i bez znieczulenia, podczas gdy w większości krajów Ameryki Południowej cesarskie cięcie uznaje się za bezpieczniejsze od naturalnego porodu. Kiedy udało mi się przejść przez trudny proces usamodzielniania się, otrzepywania z dobrych porad i lekkiej histerii, że moja córeczka Jena rozpadnie się i zepsuje podczas kąpieli lub przytulania, rozejrzałam się dookoła. Zobaczyłam matki w parku: Nowozelandki, Maoryski, Japonki, Filipinki
i Angielki. I nie mogłam przestać się zastanawiać, jak to możliwe, że niektóre z nich, niezrażone widmem zapalenia płuc (bez względu na pogodę!), nie zakładają czapek swoim nowo narodzonym dzieciom. Umieszczają je w chustach przymocowanych do pleców i nie obawiają się, że będą miały skoliozę czy deformację bioder. Z kolei dwulatki biegają boso po trawie, gdy ich rodzice chodzą opatuleni w grube swetry. To wtedy zadałam sobie pytanie o moje przekonania dotyczące pielęgnacji i wychowania dzieci. Tak zaczęłam się spotykać z matkami innych narodowości, by dowiedzieć się, jak one radzą sobie z wyzwaniami macierzyństwa.
fragment

Zapraszam na spotkanie z Ofelią Grzelińską oraz z bohaterkami książki.
11 grudnia (wtorek), godzina 16:00,
Empik Junior, ul. Marszałkowska 116/122, Warszawa.

Zapraszam do wysłuchania wypowiedzi autorki o książce:  http://wab.com.pl/?showEvent=196&c=11
(Na mocy zawartych umów Wydawnictwo W.A.B. jest właścicielem nagrania i udziela Państwu zgody na wykorzystywanie nagrania)

Komentarze